Pamoka keliaujant: pelkės vaidmuo ekosistemoje

    Penktadienį 7b klasės mokiniai kartu su anglų kalbos mokytojomis Dovile ir Lina traukiniu vyko į įdomią ir turiningą išvyką į Marcinkonis, esančius Dzūkijos nacionaliniame parke. Kelionės tikslas buvo ne tik pažinti šio unikalaus krašto gamtą, bet ir susipažinti su kultūriniu bei istoriniu paveldu. Mokiniai ne tik praplėtė žinias apie gamtos mokslus, bet ir turėjo galimybę tobulinti anglų kalbos žinias.
    Dzūkijos nacionaliniame parke mokiniai galėjo grožėtis nuostabiu mišku, "Meškos šiknos" aukštapelke, Klonių (Gaidžių) kopa bei nuo Šaudzyklos kalno vingiuočiausia upe Lietuvoje - Grūda. Gidas mums papasakojo apie unikalius augalus bei gyvūnus, kurie gyvena šiame regione, įskaitant retas ir nykstančias rūšis. Mokiniai ėjo specialiu pažintiniu taku, vedančiu per "Meškos šikną", kur jie galėjo saugiai stebėti šią jautrią ekosistemą. Čia sužinojome, kad pelkės veikia kaip natūralios anglies saugyklos, kurios filtruoja vandenį ir yra svarbios retų augalų bei gyvūnų buveinės. Mokiniams buvo įdomu pamatyti įvairius pelkės augalus, tokius kaip spanguolės ir samanų kilimai, valgomi ir nuodingi grybai, taip pat išgirsti pasakojimus apie tai, kaip žmonės anksčiau rinkdavo uogas ir grybus šiose pelkėse.
    Be gamtos pažinimo mūsų išvyka į Marcinkonis buvo puiki galimybė mokiniams pritaikyti ir lavinti anglų kalbos įgūdžius ir gamtos temą apjungti su užduotimis anglų kalba. Mokiniai ne tik susipažino su pelkių ekosistema, bet ir atliko anglišką Quzziz viktoriną, pritaikytą pamokos temai, kur klausimai apėmė įvairias temas, tokias kaip pelkių vaidmuo ekosistemoje, specifiniai augalai ir gyvūnai, randami pelkėse, pelkės apsauga ir jos svarba klimato kaitai. Tokiu būdu mokiniai ne tik praplėtė savo biologines žinias, bet ir mokėsi naujų terminų anglų kalba, susijusių su gamta ir ekosistema.
    Pamoka apie pelkes integruojant anglų kalbą buvo ypatingai sėkminga. Tai leido mokiniams ne tik praplėsti savo ekologines žinias, bet ir lavinti anglų kalbos įgūdžius autentiškoje aplinkoje. Tokios integruotos pamokos skatina mokinių domėjimąsi tiek gamtos mokslais, tiek kalbomis, o žinios tampa ne tik įdomesnės, bet ir praktiškesnės.
                                                           Anglų kalbos mokytojos Dovilė ir Lina

Autorius:
Dovilė Butėnienė, Lina Kasperavičienė

Nuotraukos:
Lina Kasperavičienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas