(Ne)vaikiškos geto istorijos

2024 m. gegužės 25 dieną klasės vadovė Rita Medvedevienė savo auklėtiniams, 8a klasės mokiniams, suorganizavo ekskursiją į Kauno IX forto muziejų.
    Diena buvo vėsi. Mokykliniais autobusais anksti ryte pajudėjome link Kauno, kelionė neprailgo ir netrukus jau buvome muziejaus automobilių aikštelėje. 9 val. mus pasitiko muziejaus edukatorius. Jis labai įdomiai vedė užsiėmimą „(Ne)vaikiškos geto istorijos“. Jo metu susipažinome su gete atsidūrusių vaikų gyvenimu, buitimi, įtampa, skurdu, maisto trūkumu, baime. Skaitėme autentiškas dienoraščių ištraukas, kurios pasakojo asmeninius išgyvenimus ir patyrimus, atlikome užduotis. Per literatūros pamokas analizavome Anos Frank dienoraštį, todėl buvo įdomu sužinoti, kad yra išlikusių daugiau panašaus amžiaus vaikų dienoraščių ir Lietuvoje. Po valandos kitas gidas pakvietė susipažinti su IX forto istorija nuo Kauno tvirtovės iki masinių žudynių laikotarpio. Sužinojome apie pavykusį grupelės žydų pabėgimą iš forto. Aplankėme įspūdingą IX forto gynybinę sieną ir požemius.
    Ekskursija paliko didelį įspūdį. Istorijos, kurias sužinojome, skaudžios, tragiškos. Turbūt daugelis grįždami namo galvojome apie sudėtingą dabartinio muziejaus praeitį, tačiau labiausiai įsiminė ir sujaudino žydų vaikų bei jaunuolių žiaurus likimas. Ši diena liks įsimintina istorijos ir literatūros pamoka visam gyvenimui. Žydinčios obelys prie IX forto - tarsi gyvenimo pažadas, kad toks baisus laikotarpis niekada nepasikartos.