Piešimas kaip terapija

     Rytų išmintis byloja, kad „vienas piešinys vertas tūkstančio žodžių“. Piešimas – tai universali vizualinio bendravimo forma. Tai kalba, kurią supranta viso pasaulio žmonės – nesvarbu, kokios tautybės jie būtų ir kokia kalba jie bekalbėtų. Piešimas be to, kad skatina asmens kūrybinę išraišką, lavina vaizduotę bei ugdo estetinę patirtį, jis taip pat yra vienas iš terapijos būdų, kuris atpalaiduoja, padeda nusiraminti, piešiniu išlieti susikaupusias emocijas, jausmus bei geriau pažinti save ar šalia esančius ir piešiančius drauge. 
    Paskutines dvi kovo mėnesio savaites septintų klasių mokiniai turėjo šiek tiek kitokias dailės pamokas. Dailės mokytoja Virginija kartu su progimnazijos psichologe Aida ir socialine pedagoge Audrone suteikė mokiniams galimybę išbandyti vieną iš piešimo terapijos metodų – piešimą drauge. Mokiniai piešė susėdę ratu, laisva tema, kartais užsimerkę, kiekvienas prisidėdamas prie kiekvieno piešinio, kiekvienas su savo fantazijom, nuotaikom ir idėjom. Vėliau galvojo piešiniams pavadinimus, o kitą pamoką dar ir kūrė fantastines istorijas apie tai, kas piešinyje pavaizduoda.
     Ne visada lengva dirbti komandoje, ne visada lengva priimti piešinį, kurį kartu piešė ir kitas, ar džiaugtis rezultatu, kuris toli gražu nuo to, kokio tikėjaisi. Tačiau nepatogumai grūdina, leidžia geriau pažinti save, išlaisvina vaizduotę ir padeda sukurti tobulus vienetinius meno kūrinius. Galiausiai, pats procesas buvo įdomus ir linksmas – o tai ir yra svarbiausia!

 

Autorius:
Aida Rakauskienė

Nuotraukos:
Aida Rakauskienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas