10 gražiausių žodžių

  • Paskelbta: 2024-05-02
  • Kategorija: eTwinning
       Žodžiai lydi mus kiekvieną dieną. Žodis parodo kelią, paguodžia, nuramina… Žodis gali užgauti širdį, būti skaudesnis už kirtį…
      1a klasės mokiniai praeitą rudenį, tik pradėję mokytis skaityti ir rašyti pirmuosius žodžius, įsitraukė į dar vieną įdomią ir visus metus trunkančią veiklą - tarptautinį eTwinning projektą ,,10 gražiausių žodžių”. Buvo įdomu  sužinoti, ar skirtingose šalyse vaikai mąsto panašiai, ar atrasime vienodų žodžių, kurie šildo mums širdis? Mūsų pasiūlyta tema ir projekto idėja patiko ir mokiniams iš Turkijos ir jų mokytojai Elif Yerebakan. Taip pat prisijungė dvi mokyklos iš kaimyninės Lenkijos ( mokytojos Justyna Majdecka ir Marlena Ciesielska) ir dar viena mokykla iš  Kauno Veršvų gimnazijos (mokytoja Jurgita Kuskevičienė). Ir, žinoma, mūsų 1a klasė su mokytoja Asta Paulauskiene - projekto iniciatore. 
Keturios aktyvios mokytojos ir bene 100 smalsių pradinukų kibo į darbus. Susipažinę, prisistatę vieni kitiems, papasakoję apie savo šalį, savo mokyklą ir pačius save, rinkome savo gražiausių žodžių dešimtuką.  Surinkę duomenis juos apdorojome, analizavome,  skaičiavome bei pavaizdavome diagramomis. Lietuvių kalbos pamoka susipynė su projektine veikla, o ši nejučia pasirodė esanti visai rimta matematikos pamoka. 
      Gautais duomenimis dalinomės su partneriais, smalsavome, kokie gi  žodžiai jiems patys reikšmingiausi. Mūsų progimnazijos mokinių 10 dažniausiai įvardintų žodžių buvo: mama, tėtis, meilė, namai, sesė, žemė, Lietuva, senelis, Dievas, šeima.  Turkijos vaikai išvardino: mama, Dievas, mokytojas, meilė, sveikata, mokykla, maistas, vanduo, augintiniai, draugai. Lenkijos vaikai išskyrė šiuos svarbiausius žodžius: Ačiū, tėtis, aš tave myliu, mama, prašau, atsiprašau, laimė, taika. Vėliau su šiais žodžiais vaikai atliko įvairias užduotis: kūrėme bendrą visų projekto partnerių kalbų žodyną, mokėmės kitų kalbų žodžių, kūrėme darbelius su gautais žodžiais.
    Vykdydami projektą mokiniai praplėtė savo akiratį, tobulino visą kompetencijų paletę: pažintinę, kūrybiškumo, komunikavimo, skaitmeninę, kultūrinę, pilietiškumo. O kaip laukėme projekto parnerių darbų ar gėrėjomės savaisiais - tai tikrai galima įvardinti ir socialinę bei emocinę kompetenciją.
     Maži darbai, lyg ir nedidelės veiklos, integruotos į ugdymo procesą, puiki galimybė įsilieti į tarptautinių projektų tinklą, mokytis statyti tiltus tarp skirtingų šalių mokyklų, plėsti draugų ratą, būti viena bendra Europos dalimi. O gražūs ir prasmingi žodžiai tegu šildo širdis ir augina sparnus tolesniems ir aukštesniems skrydžiams. 

Autorius:
Asta Paulauskienė

Nuotraukos:
Asta Paulauskienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos