Įdomūs tyrimai įžiebia motyvaciją

  • Paskelbta: 2024-06-13
  • Kategorija: STEAM
        Gyvenime susiduriame su daugybe medžiagų. Visas medžiagas galima suskirstyti į dvi grupes: grynąsias ir mišinius. Gamtoje grynųjų medžiagų nedaug, kur kas daugiau mišinių. Mišinys gali būti sudarytas iš dujinių, skystųjų ar kietųjų medžiagų. Taikant tinkamus būdus, mišinius galima išskirstyti į sudedamąsias dalis. Dujų mišinio pavyzdys - oras, skystojo mišinio pavyzdys – vandeninis valgomosios druskos tirpalas, kietojo mišinio pavyzdys yra lydinys - plienas (sudarytas iš geležies, anglies ir kitų medžiagų). Išnagrinėję bet kokio maisto produkto pakuotę įsitikinsime, kad valgome mišinius, o ne grynąsias medžiagas. Kad gautų reikalingų medžiagų, žmonės išskirsto mišinius į sudedamąsias jų dalis atsižvelgdami į skirtingas medžiagų savybes arba tas medžiagas sudarančių gabalėlių dydį.
    Per chemijos pamokas 8 klasių mokiniai  atliko tiriamąjį darbą ,,Duoto mišinio išskirstymas“. Dirbdami poroje, jie turėjo išskirstyti duotą  mišinį ir nustatyti, kokios medžiagos jį sudaro. Parengė tyrimo planą, pasirinko tinkamus mišinio išskirstymo būdus ir jų eiliškumą. Naudodami laboratorines priemones ir medžiagas atliko bandymus, kėlė hipotezes, užrašė tyrimo rezultatus, formulavo išvadas, parengė atlikto darbo ataskaitą.
    Mokiniai pabuvojo tyrėjais, džiaugėsi gautais darbo rezultatais, o įžiebta motyvacija skatino juos toliau domėtis, ieškoti ir tirti.
                                                                                                    Chemijos  mokytoja Gražina Ruginienė

Autorius:
Gražina Ruginienė

Nuotraukos:
Gražina Ruginienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas