<strong>Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazija</strong>

Šmėklinių laboratorija

  • Paskelbta: 2025-11-03
  • Kategorija: STEAM
        Paskutinę dieną prieš rudens atostogas 5 – 7 klasių mokiniai su mokytoja Klaudija leidosi į Šmėklinių laboratoriją, kurioje ugdymas persipynė su kūrybiškumu, komandiniu darbu ir smalsumu. Tai buvo patyriminė veikla, leidusi mokiniams mokytis per žaidimą, tyrinėjimą ir bendradarbiavimą. Mokiniai turėjo galimybę stabtelėti keturiose teminėse stotelėse, kuriose kiekviena veikla reikalavo ne tik žinių, bet ir kūrybinio mąstymo, gebėjimo spręsti problemas bei bendradarbiavimo.
       1 stotelė – „Raganų kodai ir paslapties šifras“. Pirmasis iššūkis laukė bibliotekoje, kur mokiniai turėjo išnarplioti magišką koduotę ir surasti pasislėpusį sakinį. Ši užduotis lavino mokinių loginį mąstymą, gebėjimą pastebėti detales bei taikyti iššifravimo strategijas.
       2 stotelė – „Šešėlių magija“. Čia mokiniai nuskaitę antrąjį QR koduką gavo užduotį – įamžinti šmėklinių simbolio šešėlį. Tokiu būdu mokiniai tyrinėjo šešėlio susidarymo principus, stebėjo šviesos kryptį ir objektų padėtį, o vėliau įamžino šešėlį. Užduotis skatino eksperimentuoti, stebėti ir daryti išvadas, o komandinis darbas leido greičiau atrasti sprendimus.
       3 stotelė – „Voratinklių iššūkis“. Trečiojoje stotelėje, lauko kupole, mokiniai susidūrė su inžineriniu iššūkiu – sukurti tvirtą voratinklį iš ribotų priemonių: siūlų ir medinių pagaliukų. Tikslas – sukonstruoti tinklą, kuris galėtų išlaikyti obuolį. Ši užduotis skatino kūrybiškumą, bendradarbiavimą ir konstrukcinį mąstymą. Mokiniai suprato, kad vienas žmogus nepadarys visko – tik susitelkus komandai, dalijantis vaidmenimis („vienas laiko, kitas pina, trečias tikrina tvirtumą“), galima pasiekti rezultatą.
       4 stotelė – „Pojūčių laboratorija“. Paskutinė stotelė – biologijos kabinetas. Čia mokiniai pasitelkė pojūčius ir stebėjimą, kad atpažintų įvairius kvapus ir priskirtų juos skirtingoms būtybėms – vampyrams, raganoms ar fėjoms.
       Šmėklinių laboratorija tapo ne tik netradicine pamoka, bet ir vertinga patirtimi, leidusia mokiniams pamatyti, kad mokymasis gali vykti bet kur. Šios veiklos skatino mokinius nebijoti klysti, ieškoti sprendimų, įsiklausyti į komandą ir džiaugtis bendru rezultatu.
 
Akimirkos iš Šmėklinių laboratorijos pamokų: žiūrėti vaizdo įrašą
 

Autorius:
Klaudija Grigaliūnaitė

Nuotraukos:
Klaudija Grigaliūnaitė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas