<strong>Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazija</strong>

Ateities STEAM kūrėjai

  • Paskelbta: 2025-07-07
  • Kategorija: STEAM
    1-4 klasių mokiniai dalyvavo penkių dienų vasaros stovykloje „Ateities STEAM kūrėjai“, kuri subūrė smalsius ir kūrybingus vaikus į nepaprastą mokslo, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos (STEAM) nuotykį. Nuo pirmosios dienos, kupinos komandinių iššūkių, iki paskutinės, vainikuotos įspūdinga kelione, stovyklautojai gilino žinias, lavino įgūdžius ir patyrė daugybę atradimo džiaugsmo akimirkų.
   Stovyklos atidarymo diena prasidėjo linksmais susipažinimo žaidimais, kurie padėjo vaikams jaustis patogiai ir užmegzti naujas draugystes. Vėliau komandos kūrė stovyklos vėliavas, simbolizuojančias jų unikalumą ir bendrą tikslą. Įdomi diskusija „Kas yra STEAM?“ paskatino vaikus giliau pažvelgti į šių sričių svarbą šiuolaikiniame pasaulyje. Dienos kulminacija tapo komandinis iššūkis „Kelionė į STEAM atradimų salą“, kurio metu vaikai, atlikdami užduotis, susijusias su skirtingomis šalimis, įsitikino STEAM universalumu. „Kahoot!“ viktorinos patikrino įgytas žinias, o lėktuvėlių lankstymas ir jų skrydžio varžybos suteikė progą pasitelkti inžinerinius gebėjimus. Dienos eksperimentai pagal hipotezes ypač sužavėjo vaikus, ugdydami jų smalsumą, kritinį mąstymą ir gebėjimą pagrįsti savo išvadas. Vaikai rinkosi hipotezes apie kasdienius reiškinius, jas tikrino ir įvertindavo rezultatą, taip patirdami mokslinio mąstymo principus. Galiausiai, iš modelino stovyklautojai gamino savo talismanus, kurie lydėjo juos visos stovyklos metu.
    Antroji stovyklos diena buvo skirta kūrybai ir vaidybai. Susiskirstę grupėmis, vaikai nuo pradžios iki pabaigos skirstėsi darbais ir kūrė sugalvotas televizijos laidas. Nuo scenarijaus rašymo iki filmavimo ir pristatymo draugams – mokiniai patyrė visą kūrybinį procesą, lavino bendravimo ir komandinio darbo įgūdžius. Dieną užbaigė linksmi vaidmenų žaidimai, kurie atskleidė jaunųjų stovyklautojų aktorinius talentus. Trečiosios dienos rytas pakvipo gardžiais blynais ir vafliais! Susiskirstę komandomis, mokiniai ieškojo receptų arba patys juos kūrė, ir gamino skanius pietus. Ši veikla ne tik ugdė kulinarijos įgūdžius, bet ir skatino komandinį darbą bei kūrybiškumą. Pasistiprinę, stovyklautojai leidosi į nuotykių kupiną kelionę į Kauno tvirtovės VII fortą, kur dalyvavo edukacijoje „Eureka“. Čia jie susipažino su eksperimentais per STEAM principus.
    Ketvirtoji diena buvo skirta technologijoms ir eksperimentams. 3D rašikliai tapo pagrindiniu įrankiu, leidžiančiu mokiniams kurti pasirinktus kūrinius, atskleidžiant jų erdvinį mąstymą ir meninius gebėjimus. Vėliau stovyklautojai nuspalvino savo pagamintus talismanus, suteikdami jiems individualumo. Dienos pabaigoje visus sužavėjo įspūdinga sauso ledo edukacija, kuri pademonstravo chemijos ir fizikos stebuklus. Paskutinė stovyklos diena vainikavo įgytas žinias ir patirtis įspūdinga kelione traukiniu į Vilnių. Pirmasis sustojimas – Geležinkelio muziejus, kuriame stovyklautojai susipažino su realiu inžinerijos, technologijų ir kitų STEAM sričių pritaikymu praktikoje. Kelionės pabaigoje laukė Iliuzijų muziejus, tapęs netikėtu įkvėpimo šaltiniu būsimiems STEAM kūrėjams. Ši vieta skatina mąstyti nestandartiškai, ieškoti netikėtų paaiškinimų ir lavinti vaizduotę – savybes, kurios yra itin svarbios kuriant naujas technologijas ir inovacijas STEAM srityje.
     Stovykla „Ateities STEAM kūrėjai“ ne tik suteikė vaikams vertingų žinių ir įgūdžių, bet ir įkvėpė juos siekti naujų atradimų, ugdyti kūrybiškumą ir nebijoti eksperimentuoti. Jaunieji stovyklautojai išvyko su pilnomis galvomis idėjų ir širdimis, kupinomis džiaugsmo dėl naujų draugysčių ir nepamirštamų patirčių. Akivaizdu, kad Lietuva turi gausybę talentingų jaunųjų kūrėjų, pasiruošusių kurti mūsų ateitį!

 

Autorius:
Diana Žvikevičienė

Nuotraukos:
Diana Žvikevičienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas