2024 metų rugsėjo pirmosios visos ugdymo įstaigos laukė šiek tiek su didesniu nei įprastai nerimu, nes ši rugsėjo pirmoji žymėjo VISUOTINIO įtraukiojo ugdymo pradžią. Tai reiškia, jog visos mokyklos ir visi darželiai nuo 2024 m. rugsėjo 1 dienos turi priimti specialiųjų poreikių turinčius vaikus, jei jų tėvai, pasitarę su specialistais, nusprendė, kad lankyti tokią įstaigą yra geriausias sprendimas vaikui.
Negalima manyti, jog įtrauktis į mokyklas atėjo netikėtai ir staiga: jau iki šio rugsėjo 90 proc. specialiuosius ugdymosi poreikius turinčių vaikų mokėsi bendrose klasėse ir darželių grupėse su bendraamžiais. Svarbiausia užduotis visiems, dabar “suremti pečius” ir dėti maksimalias pastangas siekiant užtikrinti jog VISI vaikai ugdymo įstaigose jaustųsi gerai ir gautų kiekvieno poreikius atitinkantį ugdymą.
Lapkričio mėnuo, nedžiuginantis gerais orais ir ilgomis dienomis – puikus laikas mokytis ir tobulėti. Lapkričio 26 dieną Progimnazija iniciavo konferenciją „Įtraukusis ugdymas: lūkesčiai ir realybė“, į kuri pakvietė visus, kuriems ši tema aktuali. Apie įtrauktį Progimnazijoje kalbama neatsitiktinai – įgyvendinant Tūkstantmečio mokyklų projektą, rajone esame atsakingi už įtraukiojo ugdymo sritį. Turime aukštos kvalifikacijos specialistus, mokytojus, mokinio padėjėjus, norinčius ir gebančius dirbti su įvairių gebėjimų mokiniais, bet taip pat suprantame, jog darbas su vaikais yra labai dinamiškas procesas, reikalaujantis nuolatinio tobulėjimo ir žinių atnaujinimo.
Esame labai laimingi, jog į konferencijoje „Įtraukusis ugdymas: lūkesčiai ir realybė“ pranešimus skaitė šios srities profesionalai. Sveikinimo žodį konferencijos dalyviams tarė Progimnazijos direktorius Rojus Šadurskas, Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Lina Lukoševičienė, pažangos programos „Tūkstantmečio mokykla“ įtraukiojo ugdymo koordinatorė, ekspertė Indrė Širvinskaitė.
Pirmąją konferencijos dalį, kaip ir dera, pradėjo progimnazijos šeimininkai – mokiniai Liepa ir Simas, kurie akcentavo, jog visi esame skirtingi, tačiau vienodai svarbūs. Lietuvos įtraukties švietime centro direktorė Sandra Valantiejienė su konferencijos dalyviais pasidalino pranešimu „Visuotinis įtraukiojo ugdymo įgyvendinimas nuo 2024 m. rugsėjo 1 dienos: teisinis reglamentavimas ir praktiniai iššūkiai“, Kaišiadorių šventosios Faustinos ugdymo centro direktorė Rūta Stankienė ir įtraukiojo ugdymo komandos koordinatorė Dovilė Rudytė – Šeškevičienė pristatė sukauptas Kaišiadorių šventosios Faustinos ugdymo centro konsultavimo patirtis. Labai jautriomis patirtimis ir sukauptais išgyvenimais dalinosi Progimnazijos mokinių mamos Regina Prasnkaitytė ir Lina Morkūnaitė.
Antrojoje konferencijos dalyje pakvietėme dalyvius į praktines terapines veiklas. Viena grupė kartu su studijos „Tagretukas“ vadove Jurgita Jašauskiene nėrė į garsų terapiją, kiti, vadovaujami Progimnazijos psichologės Aidos Rakauskienės ir socialinės pedagogės Audronės Bilydienės, išbandė piešimą ant vandens, o trečioji grupė kartu su Alytaus „Vidzgirio“ mokyklos „Drevinuko" skyriaus teatro mokytoja eksperte Ieva Ivanauskiene bei Alytaus jaunimo centro teatro mokytoju ekspertu Jonu Gaižausku kompetencijas ugdė teatro dalyku.
Po intensyvios ir dinamiškos antrosios dalies Aktų salėje visi susirinko toliau klausyti lektorių apie darbą įtraukties sąlygomis. Pranešimą „Sutrikusios klausos mokinys klasėje: iššūkiai ir realybės“ skaitė Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų Švietimo pagalbos, vertinimo ir konsultavimo skyriaus vedėja Daiva Burkauskienė, Kaišiadorių rajono įtraukiojo ugdymo sistemos projektą pristatė Kaišiadorių pedagoginės psichologinės tarnyba direktorė Ramunė Jakštienė ir TŪM įtraukiojo ugdymo srities koordinatorė Kaišiadorių rajone Akvilė Grigienė, mintimis apie kuriamą gabių mokinių atpažinimo modelį dalinos Progimnazijos psichologė Aida Rakauskienė. Konferenciją pabaigė psichologė, lektorė, konsultantė Laura Navienė, kuri susirinkusius dalyvius įtraukė į smagią diskusiją apie emocinį intelektą. Visi kartu stengėmės atsakyti į pagrindinius klausimus kaip suprasti, padėti ir augti kartu. Lektorės pranešimas įtraukė ir niekas neskubėjo kilti iš vietų. Tačiau viskas, kas turi pradžią, turi ir pabaigą. Dėkojame Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausiajai specialistei Editai Navickienei už gražų konferencijos apibendrinimą.
Progimnazijos vardu tariame nuoširdų AČIŪ visiems konferencijos lektoriams, dalyviams - visiems, prisidėjusiems prie gražaus ir prasmingo renginio, kuris tikimės prisidės prie dar sėkmingesnio įtraukties proceso rajone.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Miglė Balčiūnaitė - Kazanavičienė
Ankstesnės naujienos
-
- Paskelbta: 2024-11-21
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
Įtraukusis ugdymas: lūkesčiai ir realybė. -
- Paskelbta: 2024-11-21
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
Visi skirtingi, tačiau vienodai svarbūs. -
- Paskelbta: 2024-11-21
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
Aptartos naujos ugdymo tendencijos. -
- Paskelbta: 2024-10-27
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
Stažuotė Austrijoje - įtraukiojo ugdymo organizavimui tobulinti. -
- Paskelbta: 2024-10-11
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
Pasaulinės psichikos sveikatos dienos veiklos. -
- Paskelbta: 2024-05-27
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
Pasitikėjimą, ramybę, atsipalaidavimą atrask multisensoriniame kambaryje. -
- Paskelbta: 2024-05-19
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
Piešimo terapijos užsiėmimas Progimnazijos kaimynams. -
- Paskelbta: 2024-04-26
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
Įtraukiojo ugdymo mokymai rajono pedagogams. -
- Paskelbta: 2024-04-19
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
LR Prezidentūroje dalintasi gerąja įtraukiojo ugdymo praktika. -
- Paskelbta: 2024-04-15
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
Mūsų mokiniai - mokslinės konferencijos KU dalyviai. -
- Paskelbta: 2024-03-25
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
5-6 klasių mokinių dalyvavimas projekte "Pažiūrėkime kritiškai".