4K projektas įpusėjo

      Šių mokslo metų pirmasis pusmetis jau baigiasi, o kartu su juo įpusėja ir 4K projekto įgyvendinimas P rogimnazijoje. Norime pasidalinti, kas per šį pusmetį jau padaryta, kokie mokinių pasiekimai bei su kokiais iššūkiais susidūrėme.
     Mokslo metus pradėjome nuo projekte dalyvaujančių mokinių, jų tėvų ir klasių vadovų išsamaus supažindinimo su pačiu projektu ir pagrindine projekto idėja. Tuomet sekė susitikimai su mokiniais, padedant jiems atrasti juos dominančias veiklas, keliantis asmeninius tobulėjimo tikslus, susidarant veiklų tvarkaraščius ir apsiskaičiuojant valandas, kurias jie surinks tas veiklas įvykdę. Iš pažiūros atrodanti visai nesudėtinga užduotis – rasti veiklą, kurią norėtum daryti ir joje išsikelti tobulėjimo ar naujo išmokimo tikslą – penktų ir šeštų klasių mokiniams buvo nelengva. Papildomos pagalbos šiuo klausimu reikėjo maždaug dviem trečdaliams minėtų klasių mokinių. Šiek tiek paprasčiau tiems, kurie po pamokų lanko būrelius, yra aktyvūs ir visur dalyvaujantys. Likusiems tai buvo nemenkas iššūkis. Tačiau su mūsų, šį projektą kuruojančių specialsčių, ir mokinių tėvų pagalba, ledai pajudėjo, visi mokiniai galiausiai savo veiklas susiplanavo, tvarkaraščius susidarė ir pajudėjo tikslų siekimo link.
      Artėjant Kalėdinėms atostogoms su mokiniais pradėjome kalbėti apie tai, kaip jiems sekasi siekti savo tikslų, kas tą jau padarė, kam kažkas nepavyko. Pagal planą iki pirmojo pusmečio pabaigos jau norėjome surašyti pirmąsias uždirbtas valandas. Juk ir mokiniams reikia grįžtamojo ryšio, kad motyvacija dirbti toliau niekur nedingtų. Su kiekvienu mokiniu bendrai klasėse, mažesnėse grupelėse ar visiškai individualiai turėjome refleksijas – veiklų ir patirčių aptarimus. Pasirodo, ir šis žodis „refleksija“ daugumai mokinių buvo naujiena. Tą darėme žodžiu, raštu, pildydami paruoštas anketas, ar virtualiai, į klausimus atsakydami internetinėje platformoje. Svarbiausia, kad nei vieno patyrimo nepaliktumėme neišgirsto.
     Turime pasidžiaugti, kad didžioji dalis mokinių, ypač tie, kurie lanko vieną ar kitą būrelį (dažniausiai krepšinį, kvadratą, futbolą plaukimą, piešimą ar muzikos mokyklą), įpusėjus 4K projektui, savo sąskaitoje jau turi surinkę daugiau nei reikalaujamą minimumą - 60 valandų. Yra tokių, kurie jau gali džiaugtis ir 100 – 200 neformalaus tobulėjimo valandų. Tie mokiniai, kurie buvo pasiryžę tobulėti savarankiškai, refleksijų metu mus džiugino savo darbų įrodymais – pieštais piešiniais, nertomis servetėlėmis, megztais šalikais, fotografijų koliažais, išmoktais pasirinktos užsienio kalbos žodžiais, maisto gaminimo ar naujo muzikinio kūrinio grojimo filmuota medžiaga.
     Aktyvūs ir talentingi mūsų mokiniai! Net jei tai ir ne dešimtukas matematikoje ar prizinė vieta skaitovų konkurse, o tobula žvejyba, ištraukiant 3 kilogramų žuvį, ar naujas triukas su riedlente – jie auga ir tobulėja!
                                          Psichologė Aida Rakauskienė ir socialinė pedagogė Audronė Bilydienė

Autorius:
Aida Rakauskienė ir Audronė Bilydienė

Nuotraukos:
Aida Rakauskienė ir Audronė Bilydienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos