Balandžio 23 dieną Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos komanda pakvietė rajono ugdymo įstaigų, savivaldybės, švietimo ir sporto centro atstovus į baigiamąjį TŪM įtraukiojo ugdymo srities renginį – kelionę „Nuo nulio iki mėnulio: penkiais pojūčiais patiriame ugdymo pokyčius“.
Penkių pojūčių kelionė prasidėjo prie Kaišiadorių kultūros centro didžiojo ekrano, kur visus susirinkusius prižadino mokytojos Renatos Sausaitienės vadovaujamas 4a klasės „mušamųjų orkestras“. Po geros vaikų dovanojamos energijos į renginio dalyvius kreipėsi TŪM projekto vadovė Ieva Mažulienė, pristačiusi įtraukiojo ugdymo srities pokyčius rajono ugdymo įstaigose, projekto įgyvendinimo rėmuose. Sveikinimo žodį taręs geros penkių pojūčių kelionės renginio dalyviams linkėjo Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos direktorius Rojus Šadurskas.
Kuriant baigiamojo įtraukiojo ugdymo srities renginio koncepciją, buvo stengiamasi apgalvoti kiekvieną detalę taip, kad dalyviai jaustųsi komfortabiliai, atrastų ir pažintų gal dar neatrastus pojūčius ir patyrimus, o kelionėje juos lydėtų tik patikimi ir Progimnazijos veiklose išbandyti ir lūkesčius pateisinę lektoriai. Didelis galvosūkis buvo atrasti būdą, kaip užtikrinti kokybišką visų rajono ugdymo įstaigų patirčių įtraukiojo ugdymo srityje sklaidą taip, kad ji būtų naudinga, matoma, užfiksuota ir išliekanti. Ieškant variantų gimė TŪM projekto leidinys „Įtraukusis ugdymas Kaišiadorių rajono bendrojo ugdymo įstaigose. Nuo nulio iki mėnulio: penkiais pojūčiais patiriame ugdymo pokyčius“. Leidinyje nugulė rajono ugdymo įstaigų įtraukiojo ugdymo patirtys, veiklos, projektai, kuriais galima džiaugtis ir dalintis su kolegomis. Taigi, kelionės pradžioje renginio vedėja Dovilė Lisauskienė pristatė leidinį ir kvietė visus pasidžiaugti dideliu ir sunkiu visų atliktu darbu.
Kaip buvo minėta, kuriant renginio koncepciją buvo svarbi kiekviena detalė, todėl įtraukiojo ugdymo srities kelionės kryptis pasirinkta neatsitiktinai. Renginio dalyviai iki paskutinės minutės nežinojo, kur balandžio 23 dieną atras mėnulį, bet, kalbant apie įtrauktį, įvairius sutrikimus, tikslingai buvo nuspręsta keliauti į Druskininkus - į miestą, su kuriuo nuo 1878 metų siejamas žymiausias Lietuvos dailininkas ir kompozitorius Mikalojus Konstantinas Čiurlionis. Visiems, kuriems kilo klausimas, kas bendro gali būti tarp įtraukiojo ugdymo, sutrikimų ir garsiojo menininko, kelionės metu atsakė asmenybės ugdymo ir meditacijos mokytojas Vygandas Pikčiūnas. Lektorius kvietė atsakyti į klausimus - „Sinestetika – sutrikimas ar privalumas? Tik klausome ir žiūrime, bet ar girdime ir matome?“. Čiurlionio kūryba būtent ir yra įdomi savo sinesteziniu menų sąveikų suvokimu. Mokslininkai daug dėmesio skiria jo dailės kūrinių muzikalumui ir atvirkščiai muzikos kūrinių tapybiškumui. Atsakę į klausimus apie Čiurlionį ir jo sąsajas su įtraukiuoju ugdymu, kelionę dalyviai užbaigė pasinėrę į Vygando vedamą meditaciją.
Atvykus į Druskininkus dalyvių laukė kitų pojūčių paieška kartu su VšĮ „Menų ir mokymo namai“ įkūrėja, aktore ir lektore Rimanta Vaičekonyte, kuri jau dvidešimt metų Lietuvoje veda Forumo teatro užsiėmimus. Kartu su Rimanta renginio dalyviai turėjo įtraukiantį užsiėmimą „Kinestetiniai pojūčiai ir įtraukusis ugdymas: tikros situacijos tikrame gyvenime/teatre“. Kodėl Forumo teatras buvo įtrauktas į baigiamojo renginio programą? Visų pirma dėl Rimantos profesionalumo ir pasiteisinusių patirčių progimnazijoje. Brazilų režisieriaus, politiko ir Žmogaus teisių gynėjo Augusto Boalio sukurta teatro metodų sistema remiasi ne tik žodžiais, bet ir visuminiu patyrimu – jausmais, kūno pojūčiais ir išraiška, neverbaliniais komunikacijos būdais ir kt.. Svarbu paminėti, jog Rimantos demonstruojami metodai puikiai pritaikomi pamokose, neformaliose mokinių veiklose.
Taip pat renginio svečiai turėjo galimybę nuostabiose K. Dineikos sveikatingumo parko erdvėse, vadovaujami Vygando Pikčiūno, dalyvauti užsiėmime „Penki pojūčiai veda link šeštojo – ką apie pokyčius sako intuicija“.
Ypatingą ir netikėtą patirtį grupė renginio dalyvių turėjo pietų metu su Indre Gaskaite - Stankevičiene. Nuo vaikystės dėl lemtingos gydytojų klaidos akla likusi Indrė šiandien gerai žinoma pasakų kūrėja, edukatorė. Renginio dalyvius pietų metu Indrė pakvietė į „akląją degustaciją“, kurios metu pietūs buvo pateikti visiškoje tamsoje. Patirtis buvo neeilinė: privertusi susimąstyti, kiek daug turime ir kaip mažai kartais tai vertiname.
Renginiui artėjant prie pabaigos Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos įtraukiojo ugdymo koordinatorė Akvilė Grigienė ir Kaišiadorių rajono Pedagoginės psichologinės tarnybos direktorė Ramunė Jakštienė pristatė sisteminius įtraukiojo ugdymo pokyčius Kaišiadorių rajone, o pažangos programos „Tūkstantmečio programa“ įtraukiojo ugdymo koordinatorė, ekspertė Indrė Širvinskaitė apibendrino, kaip vyko ir pavyko pokyčiai Kaišiadoryse. Gera buvo girdėti, kad pradėjome tikrai ne nuo nulio, o pasiekti potencialo turime ir toliau nei mėnulis.
Kaišiadorių rajono savivaldybės vicemerui Tomui Vaicekauskui ir Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjai Linai Lukoševičienei tarus padėkos žodžius ir simbolinėmis dovanomis už sudėtingą darbą įtraukiojo ugdymo srityje apdovanojus rajono ugdymo įstaigų bendruomenių atstovus, buvo nuspręsta, kad balandžio 23 dieną simbolinis mėnulis pasiektas buvo.
Dėkojame visiems bendrakeleiviams, linkime sėkmės ir kantrybės nelengvame, bet įdomiame kelyje. O kas laukia toliau - parodys laikas.
Penkių pojūčių kelionė prasidėjo prie Kaišiadorių kultūros centro didžiojo ekrano, kur visus susirinkusius prižadino mokytojos Renatos Sausaitienės vadovaujamas 4a klasės „mušamųjų orkestras“. Po geros vaikų dovanojamos energijos į renginio dalyvius kreipėsi TŪM projekto vadovė Ieva Mažulienė, pristačiusi įtraukiojo ugdymo srities pokyčius rajono ugdymo įstaigose, projekto įgyvendinimo rėmuose. Sveikinimo žodį taręs geros penkių pojūčių kelionės renginio dalyviams linkėjo Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos direktorius Rojus Šadurskas.
Kuriant baigiamojo įtraukiojo ugdymo srities renginio koncepciją, buvo stengiamasi apgalvoti kiekvieną detalę taip, kad dalyviai jaustųsi komfortabiliai, atrastų ir pažintų gal dar neatrastus pojūčius ir patyrimus, o kelionėje juos lydėtų tik patikimi ir Progimnazijos veiklose išbandyti ir lūkesčius pateisinę lektoriai. Didelis galvosūkis buvo atrasti būdą, kaip užtikrinti kokybišką visų rajono ugdymo įstaigų patirčių įtraukiojo ugdymo srityje sklaidą taip, kad ji būtų naudinga, matoma, užfiksuota ir išliekanti. Ieškant variantų gimė TŪM projekto leidinys „Įtraukusis ugdymas Kaišiadorių rajono bendrojo ugdymo įstaigose. Nuo nulio iki mėnulio: penkiais pojūčiais patiriame ugdymo pokyčius“. Leidinyje nugulė rajono ugdymo įstaigų įtraukiojo ugdymo patirtys, veiklos, projektai, kuriais galima džiaugtis ir dalintis su kolegomis. Taigi, kelionės pradžioje renginio vedėja Dovilė Lisauskienė pristatė leidinį ir kvietė visus pasidžiaugti dideliu ir sunkiu visų atliktu darbu.
Kaip buvo minėta, kuriant renginio koncepciją buvo svarbi kiekviena detalė, todėl įtraukiojo ugdymo srities kelionės kryptis pasirinkta neatsitiktinai. Renginio dalyviai iki paskutinės minutės nežinojo, kur balandžio 23 dieną atras mėnulį, bet, kalbant apie įtrauktį, įvairius sutrikimus, tikslingai buvo nuspręsta keliauti į Druskininkus - į miestą, su kuriuo nuo 1878 metų siejamas žymiausias Lietuvos dailininkas ir kompozitorius Mikalojus Konstantinas Čiurlionis. Visiems, kuriems kilo klausimas, kas bendro gali būti tarp įtraukiojo ugdymo, sutrikimų ir garsiojo menininko, kelionės metu atsakė asmenybės ugdymo ir meditacijos mokytojas Vygandas Pikčiūnas. Lektorius kvietė atsakyti į klausimus - „Sinestetika – sutrikimas ar privalumas? Tik klausome ir žiūrime, bet ar girdime ir matome?“. Čiurlionio kūryba būtent ir yra įdomi savo sinesteziniu menų sąveikų suvokimu. Mokslininkai daug dėmesio skiria jo dailės kūrinių muzikalumui ir atvirkščiai muzikos kūrinių tapybiškumui. Atsakę į klausimus apie Čiurlionį ir jo sąsajas su įtraukiuoju ugdymu, kelionę dalyviai užbaigė pasinėrę į Vygando vedamą meditaciją.
Atvykus į Druskininkus dalyvių laukė kitų pojūčių paieška kartu su VšĮ „Menų ir mokymo namai“ įkūrėja, aktore ir lektore Rimanta Vaičekonyte, kuri jau dvidešimt metų Lietuvoje veda Forumo teatro užsiėmimus. Kartu su Rimanta renginio dalyviai turėjo įtraukiantį užsiėmimą „Kinestetiniai pojūčiai ir įtraukusis ugdymas: tikros situacijos tikrame gyvenime/teatre“. Kodėl Forumo teatras buvo įtrauktas į baigiamojo renginio programą? Visų pirma dėl Rimantos profesionalumo ir pasiteisinusių patirčių progimnazijoje. Brazilų režisieriaus, politiko ir Žmogaus teisių gynėjo Augusto Boalio sukurta teatro metodų sistema remiasi ne tik žodžiais, bet ir visuminiu patyrimu – jausmais, kūno pojūčiais ir išraiška, neverbaliniais komunikacijos būdais ir kt.. Svarbu paminėti, jog Rimantos demonstruojami metodai puikiai pritaikomi pamokose, neformaliose mokinių veiklose.
Taip pat renginio svečiai turėjo galimybę nuostabiose K. Dineikos sveikatingumo parko erdvėse, vadovaujami Vygando Pikčiūno, dalyvauti užsiėmime „Penki pojūčiai veda link šeštojo – ką apie pokyčius sako intuicija“.
Ypatingą ir netikėtą patirtį grupė renginio dalyvių turėjo pietų metu su Indre Gaskaite - Stankevičiene. Nuo vaikystės dėl lemtingos gydytojų klaidos akla likusi Indrė šiandien gerai žinoma pasakų kūrėja, edukatorė. Renginio dalyvius pietų metu Indrė pakvietė į „akląją degustaciją“, kurios metu pietūs buvo pateikti visiškoje tamsoje. Patirtis buvo neeilinė: privertusi susimąstyti, kiek daug turime ir kaip mažai kartais tai vertiname.
Renginiui artėjant prie pabaigos Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos įtraukiojo ugdymo koordinatorė Akvilė Grigienė ir Kaišiadorių rajono Pedagoginės psichologinės tarnybos direktorė Ramunė Jakštienė pristatė sisteminius įtraukiojo ugdymo pokyčius Kaišiadorių rajone, o pažangos programos „Tūkstantmečio programa“ įtraukiojo ugdymo koordinatorė, ekspertė Indrė Širvinskaitė apibendrino, kaip vyko ir pavyko pokyčiai Kaišiadoryse. Gera buvo girdėti, kad pradėjome tikrai ne nuo nulio, o pasiekti potencialo turime ir toliau nei mėnulis.
Kaišiadorių rajono savivaldybės vicemerui Tomui Vaicekauskui ir Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjai Linai Lukoševičienei tarus padėkos žodžius ir simbolinėmis dovanomis už sudėtingą darbą įtraukiojo ugdymo srityje apdovanojus rajono ugdymo įstaigų bendruomenių atstovus, buvo nuspręsta, kad balandžio 23 dieną simbolinis mėnulis pasiektas buvo.
Dėkojame visiems bendrakeleiviams, linkime sėkmės ir kantrybės nelengvame, bet įdomiame kelyje. O kas laukia toliau - parodys laikas.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Miglė Balčiūnaitė - Kazanavičienė
Miglė Balčiūnaitė - Kazanavičienė
Ankstesnės naujienos
-
- Paskelbta: 2025-04-30
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
Giržadukai - olimpiados prizininkai. -
- Paskelbta: 2025-04-30
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
Progimnazijos mokinių kūrybiniai darbai konkursuose-parodose. -
- Paskelbta: 2025-04-04
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
Progimnazijos mokinės konferencijoje Klaipėdoje. -
- Paskelbta: 2025-03-31
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
Respublikinės 5 - 8 klasių mokinių konferencijos atgarsiai. -
- Paskelbta: 2025-02-24
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
UDM mokymai progimnazijos mokytojams. -
- Paskelbta: 2025-01-06
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
Progimnazijos mokiniai dalyvavo respublikiniame kūrybiniame konkurse. -
- Paskelbta: 2024-11-28
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
Konferencija "Įtraukusis ugdymas: lūkesčiai ir realybė". -
- Paskelbta: 2024-11-21
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
Įtraukusis ugdymas: lūkesčiai ir realybė. -
- Paskelbta: 2024-11-21
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
Visi skirtingi, tačiau vienodai svarbūs. -
- Paskelbta: 2024-11-21
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
Aptartos naujos ugdymo tendencijos. -
- Paskelbta: 2024-10-27
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
Stažuotė Austrijoje - įtraukiojo ugdymo organizavimui tobulinti. -
- Paskelbta: 2024-10-11
- Kategorija: Įtraukusis ugdymas
Pasaulinės psichikos sveikatos dienos veiklos.