Projektas „Ąžuolas galiūnas“

Ką žinome apie medžius? Jeigu manote, kad apie medžius negalima sužinoti nieko įdomaus – tai labai klystate! Nuo senų senovės medis yra augimo, jėgos, stiprybės ir amžino gyvybės atsinaujinimo gamtos cikle simbolis. O ar susimąstėte, kodėl yra tiek daug skirtingų rūšių medžių, kodėl jie vieni į kitus nepanašūs savo forma, dydžiu, lapais, kodėl iš jų kai kurie nokina valgomus vaisius, o kiti ne? Visa tai ir dar daugiau sužinos progimnazijos mažieji gamtos tyrinėtojai iš ikimokyklinio ugdymo grupės „Kodėlčiukai“.
Mūsų progimnazija yra viena iš Gamtosauginių mokyklų programos narių, o ši programa orientuota į praktinę gamtosauginę veiklą. Vienas iš veiksmingiausių ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo būdų, skatinančių patį vaiką būti aktyviu – projektinė veikla. Todėl norėdama ikimokyklinio amžiaus vaikams suteikti daugiau žinių apie medžius ir skiepyti gamtosauginius įgūdžius bei toliau vykdyti mūsų progimnazijos tęstinį ikimokyklinio – priešmokyklinio ugdymo „Mažojo gamtininko kelionė“ projektą, pasirinkau šiais metais kartu su mažaisiais ugdytiniais plačiau patyrinėti ir daugiau sužinoti apie Lietuvos nacionalinį medį – ąžuolą. Per žaidybinę, meninę, tiriamąją veiklą, formuojant estetinius jausmus ir atsakingo elgesio gamtoje įgūdžius, atrandant naujas erdves ugdymui, judriai veiklai ir poilsiui, visus metus vykdysime projektą „Ąžuolas galiūnas“. Veiklų bus daug ir įvairių: padidinamuoju stiklu tyrinėsime ąžuolo lapus, jų raštus bei spalvas įvairiais metų laikais; pagal rievių skaičių ir pagal kamieno apimtį mokysimės nustatyti medžio amžių; darysime ąžuolo lapo ar šakelės atspaudą, iš rudeninių ąžuolo lapų ir gilių darželio kieme dėliosime geometrines figūras, mandalas ir kitus kūrybinius darbelius... O kiek daug lietuvių tautosakoje ąžuolą mininčių priežodžių, patarlių, posakių, mįslių, pasakų, padavimų, pasakėčių, dainų ir t.t. Veiklų bus daug ir labai įvairių, todėl visoms vaiko raidos sritims – sveikatos, socialinei, kalbos, pažinimo, meninei – bus skiriamas vienodas dėmesys.
Pažintį su ąžuolu pradėjome pasivaikščiojimu po Antakalnio apylinkės teritoriją ir ąžuolo gilių ieškojimo metu. Keletą rastų gilių parsinešėme į grupę, pasodinome į vazonėlį ir pastatėme ant palangės, kad gautų kuo daugiau pavasarinės saulės spinduliukų. Dabar visi kartu prižiūrime, žemei išsausėjus laistome ir stebime - o galgi grupėje užauginsime savo ąžuoliuką?
Medis – Žemės gyvybė, todėl nepamirškime atsidėkoti jiems už suteiktas dovanas ir visi kartu  rūpinkimės mus supančia gamta.
Taip pat sukūriau skaitmeninę priemonę, kuria naudojantis galima sužinoti keletą faktų apie ąžuolo dalis (žievę, lapus, vaisius). Informaciją nuolat atnaujinsiu, taip vaikai vis turtins jau turimas žinias.
Priemonės nuoroda: https://view.genial.ly/6231d3fdd117570011bc4779/interactive-image-azuolas-galiunas
Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Vilija Kudrevičiūtė

 

Nuotraukos:
Vilija Kudrevičiūtė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas