Eksperimentas „Šnypščiančios spalvos“

Tyrinėjimai, bandymai, eksperimentai – tai raktas į stebuklingą pasaulio pažinimą. Šiandieniniai vaikai yra labai smalsūs, norintys patirti įdomių įspūdžių čia ir dabar, todėl ikimokyklinio ugdymo pedagogai turi ieškoti įvairių metodų ir būdų, kuriais būtų galima sudominti, sužavėti vaikus ir tuo pačiu veiksmingai, prasmingai organizuoti ugdymo procesą siekiant ugdymo tikslų. Įvairūs bandymai ir eksperimentai suteikia vaikams galimybes aktyviai veikiant susipažinti su įvairiais reiškiniais, ugdytis kritinį mąstymą, kūrybiškumą, gebėjimą susikaupti ir mokytis spręsti problemas bei lavinti savo socialinius ir komunikavimo įgūdžius.
Norėdami daugiau sužinoti apie spalvas, jų atspalvius, susiliejimą, progimnazijos ikimokyklinio ugdymo grupės ,,Kodėlčiukai“ vaikučiai kartu su mokytoja nutarė atlikti eksperimentą su soda ir actu „Šnypščiančios spalvos“. Kiekvienas vaikas gavo po indelį, kuriame po soda buvo „paslėptos“ skirtingos spalvos. Vaikai bėrė sodą, o po to pipete ant sodos lašino actą ir stebėjo, kaip sodai putojant (šnypščiant) pamažu pasirodo „paslėpta“ spalva. Mažieji ugdytiniai sužinojo, kad sumaišius sodą su actu vyksta cheminė reakcija, kurios metu susidaro putos. Ši ugdomoji veikla buvo naudinga ne tik spalvų pažinimui, tačiau ir smulkiajai motorikai lavinti (išmoko su pipete paimti ir lašinti skystį) bei suteikė vaikams daug džiugių emocijų. Po veiklos didžioji dalis vaikų gebėjo įvardinti pagrindinių (ir ne tik) spalvų pavadinimus, jų ieškojo ir supančioje aplinkoje. 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Vilija Kudrevičiūtė

 

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos