Tarptautinė patirtis Latvijoje ir Estijoje

     Lapkričio 4–8 d. Progimnazijos atstovai dalyvavo TŪM Lyderystės veikiant stažuotėje, kurios tema – „Kultūrinio ugdymo raiška Latvijos ir Estijos švietimo sistemose“. Stažuotės metu buvo aplankytos įvairios ugdymo įstaigos, kultūros institucijos bei edukacinės erdvės, kurios pasižymi integruotais kultūrinio ugdymo metodais ir inovacijomis.
     Pirma diena Rygoje – kūrybiškumo ir kultūros ugdymo įstaigos. Vizitas prasidėjo Latvijos sostinėje Rygoje, kur mokytojai lankėsi: Valstybinėje dizaino ir menų mokykloje, kurioje 600 mokinių siekia mados, grafikos, produktų ir interjero dizainerių kvalifikacijų, kartu su bendruoju ugdymu. Cathedral Choir mokykloje, kurioje mokiniai nuo 1 iki 13 klasės mokosi chorinio bei solinio dainavimo ir dirigavimo. Taip pat pristatytas DI pagrindu sukurtas lietuvių kalbos įrankis mokytojams mokymosi medžiagai rengti, jau sėkmingai išbandytas Latvijoje ir greitai bus pritaikomas Lietuvoje. Nacionalinėje bibliotekoje.
    Antra diena Valmieroje – teatrinio ugdymo stiprybės. Lapkričio 5 d. mokytojai susipažino su Valmieros Viesturo vidurinės mokyklos ugdymo modeliu. Mokykloje, kurioje mokosi 890 mokinių, ypatingas dėmesys skiriamas teatriniam menui, pradedant nuo pradinių klasių ir tęsiant specializuotą teatrinio meno bei medijų programą vidurinėse klasėse. Mokyklos mokiniai ne tik kuria spektaklius, dalyvauja tarptautiniuose festivaliuose, bet ir prisideda prie vietinės kultūros puoselėjimo.
    Trečia diena Taline – kultūros ir švietimo integracija. Estijos švietimo sistema, apimanti 530 mokyklų ir 3300 kultūrinės srities programų, mokytojams suteikė daug įkvepiančių pavyzdžių. Menų gimnazijoje mokiniai nuo ketvirtos klasės renkasi specializacijas, tokias kaip medienos, rankdarbių, architektūros dizainas. Dalyvavimas edukacijose Estijos nacionaliniuose muziejuose – KUMU ir Vabamu – atskleidė, kaip muziejai integruojasi į ugdymą per programas, apimančias dailės istoriją, laisvės tematiką bei istorinius įvykius.
    Ketvirta diena Viimsi – bendradarbiavimas tarp ugdymo sričių. Harju apskrities Viimsi savivaldybėje veikiančiame ARTIUM kultūros ir švietimo centre stažuotės dalyviai susipažino su tarpdisciplininio kultūros ugdymo praktika, apimančia muzikos, dailės, architektūros, STEAM mokslų ir kitas programas. Viimsi savivaldybė, kurioje net 61,2 proc. mokinių dalyvauja neformaliajame ugdyme, yra inovatyvaus kultūros ir švietimo bendradarbiavimo pavyzdys.
    Lapkričio 8 d., paskutinę stažuotės dieną, mokytojai apsilankė Estijos sveikatos muziejuje, kuriame buvo pristatyta jaunimo sporto, fizinio ugdymo ir judėjimo programų sistema Estijoje. Tai leido susipažinti su Estijoje puoselėjamu požiūriu į vaikų fizinę veiklą bei sveikatingumo skatinimą mokyklinio amžiaus jaunimo tarpe. Taip pat vyko susitikimas su Estijos liaudies kultūros centro atstovais. Buvo aptartos Estijoje taikomos liaudies kultūros skatinimo bei palaikymo priemonės, siekiant stiprinti kultūrinę tapatybę ir įtraukti mokyklas į šį procesą. Viena iš svarbių temų – Estijos dainų ir šokių šventės organizavimas bei mokyklų įsitraukimas į šios tradicijos palaikymą. Šis susitikimas pabrėžė Estijos liaudies kultūros vaidmenį mokykliniame ugdyme ir jos reikšmę jaunimo švietime bei bendruomeniškumo stiprinime.
    Stažuotė Latvijoje ir Estijoje ne tik praturtino dalyvių žinias apie kultūrinio ugdymo metodus, bet ir suteikė daug vertingų idėjų, kurias mokytojai planuoja pritaikyti Kaišiadorių rajono mokyklose.

Autorius:
Ieva Stankutė, Jūratė Šeškevičienė

Nuotraukos:
Ieva Stankutė, Jūratė Šeškevičienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas