Tarptautinė patirtis - pažintis su KLAX ugdymu

   Rugsėjo mėn. 25-28 dienomis Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos mokytojos Klaudija Grigaliūnaitė ir Martyna Horbačauskienė lankėsi Vokietijoje (Berlyne). Tarptautinės stažuotės metu mokytojos aplankė vieną didžiausių visoje Europoje mokymosi, grindžiamo patyrimu ir patirtimi centrų. KLAX mokyklų tinklą sudaro net 30 padalinių Vokietijoje, taip pat šis vardas jau žinomas Danijoje, o netrukus turėtų pasirodyti ir kitose Europos valstybėse.
     KLAX tinklą sudaro ikimokyklinio, priešmokyklinio, mokyklinio ir pedagogų profesinio rengimo padaliniai. KLAX ugdymas pradedamas nuo to momento, kai kūdikis, dar nesulaukęs vienerių metų ima lankyti ikimokyklinio ugdymo grupę. Vaiko gebėjimai, jų pokytis nuolatos stebimi ir fiksuojami specialiuose aplankuose (portfolio), kurie keliauja kartu su vaiku visais ugdymo etapais. Ikimokykliniame, priešmokykliniame ir mokykliniame procese užtikrinamas tęstinumas ir nuoseklumas.
     PRIORITETAI. STEAM ir meninės veiklos – visas KLAX ugdyme vykstančių mokymosi procesų pamatas. STEAM procesu grindžiamos teorinės žinios, įgytos pamokose. Kiekvienoje mokykloje sukurtos ,,MAKERS“ erdvės, kur mokiniai baigę pamokas renkasi išbandyti 4D spausdintuvų, metalo pjovimo, plastiko perdirbimo staklių ir įvairių kitų įrengimų ir taip praktiškai pritaiko teorines žinias.
     ERDVĖS. Meninių veiklų metu ir darželinukams, ir mokiniams siūloma kurti tik didesniame nei A3 popieriaus lape, tam, kad užtikrinti laisvę beribei vaiko fantazijai. Šiais darbais nusėtos visos ugdymo įstaigų sienos, taip pat kartą metuose surengiama vaikų priešinių paroda, skirta visiems Berlyno gyventojams pasigrožėti, o norint meno kūrinius ir įsigyti. Nuostabu tai, jog visos ugdymo įstaigos ,,pulsuoja“ tam tikra nuotaika, kurią savo darbais sukuria vaikai.
     BENDRUOMENIŠKUMAS. Visuose padaliniuose buvo justi magiška šeimyninė atmosfera. Kiekviena diena ugdymo įstaigoje prasideda pusryčiais, kurių metu ir pedagogai ir mokiniai pusryčiauja ir aptaria dienos planus. Pamokoms pasibaigus mokiniai nėra išleidžiami iš mokyklos – jie pietauja su savo mokytojais ir mentoriais, ir atlieka dienos įvykių refleksiją.
       Tokios patirtys įkvepia, praplečia matymo ir mąstymo ribas ir skatina kurti, puoselėti savąją bendruomenę ir sekant sėkmingais pavyzdžiais judėti į priekį.

Autorius:
Martyna Horbačauskienė, Klaudija Grigaliūnatė

Nuotraukos:
Martyna Horbačauskienė, Klaudija Grigaliūnaitė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas