Tyrėjų akademija "Kūrybos kodas”

  • Paskelbta: 2025-05-09
  • Kategorija: Renginiai
     Gegužės 7 d. Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos mokytojų komanda pakvietė būrį gabių ir talentingų 3-4 klasių mokinių dalyvauti jau tradicija tapusiame rajoniniame renginyje “Tyrėjų akademija”. Šiais metais nagrinėjome “Kūrybos kodą”. Bandėme išsiaiškinti, kas  yra kūryba, kūrybiškumas? Kuo  žmogus yra pranašesnis, ar mažiau pranašus už informacines technologijas, ar dirbtinį intelektą?
    Renginyje dalyvavo: Kaišiadorių rajono Gudienos mokykla darželis “Rugelis”, Kaišiadorių rajono Žiežmarių mokykla darželis “Vaikystės dvaras” ir dvi komandos iš Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos pradinių klasių mokinių. Dalyvius pasveikino ir tarsi į galaktikos platybes įsuko lazerių šou ir robotukas, kurį išmokė šokti mokytoja Lina Kačiulienė. Alfa kartos robotai Aidas ir Koda pakvietė alfa kartos vaikus  išnagrinėti “Kūrybos kodą” ir išsiaiškinti, kaip technologijos gali papildyti gyvenimą, kokias galimybes jos gali suteikti.
     Kaišiadorių muziejaus direktorius ir rašytojas Olijardas Lukoševičius pirmoje “Kūrybos kodo” dalyje priminė vaikams, kad būtent gegužės 7-oji yra labai svarbi diena kūrybai, nes tai yra spaudos atgavimo, kalbos ir knygos diena. O knygose glūdi ir išmintis, ir kūryba, ir atgaiva sielai. Rašytojas pasidalino kūrybine formule, kaip  rašomi pasakojimai. Vaikams patarė, kad kurdami istorijas niekada nebijotų savo herojams "pasiųsti" problemų, sunkumų ir iššūkių, kuriuos spręsdami ir įveikdami, istorijos veikėjai sudomins skaitytojus. Taip pat akcentavo, kad pagrindiniai knygų ar filmų veikėjai yra vis tik ne tie veikėjai, apie kuriuos skaitome ar matome, bet patys rašytojai, kūrėjai, scenarijų autoriai. Nes tik nuo autoriaus priklauso, koks  veikėjas bus. Mokinių komandos pabandė sukurti savo istorijas. Vienos jos turėjo komedijos, kitos tragedijos, ar dramos požymių.
    Antroji “Kūrybos kodo” šifruotės dalis buvo kūrybinės užduotys su grafinėmis planšetėmis ir “StoryboardThat.com” programa. Komandos kūrė išmaniąsias kepures ir siužetines istorijas. “Kūrybos kodo” finalinė užduotis - dvikova: mokiniai prieš dirbtinį intelektą. Dalyviai kūrė istorijas, piešė Picasso stiliumi, fantazavo remdamiesi skaičių magija, ieškojo asociacijų ir stengėsi pamatyti nematomus dalykus, kūrė “memus”, išlaisvino savo vaizduotę ir leido jai skristi aukštai aukštai į plačias galaktikas, o apskriejus jos platybes, leido sugrįžti su naujomis kūrybinėmis idėjomis.  Įveikę visą "kalną" užduočių  supratome, kad dirbtinis intelektas gali būti puikus pagalbininkas, bet jis vis tik  negali jausti, negali taip kurti, kaip kuria vaikai, neturi tokio šmaikštumo, kaip gali sumąstyti žmogus.
     “Kūrybos kodas” buvo išanalizuotas, iššifruotas ir integruotas į kiekvieno dalyvio neuronų ir jausmų kūrybiškumo jungtis. Tikime, kad mokiniai grįžę į savo klases pasidalins naujomis kūrybinėmis idėjomis, metodais, patirimais ir atradimais. Dėkojame renginio organizacinei grupei, kiekvienam prisidėjusiam prie sklandžios renginio eigos. Dėkojame dalyviams, svečiams, muziejaus direktoriui Olijardui už bendradarbiavimą ir skirtą laiką jauniesiems kūrėjams.
     Gabių ir talentingų vaikų ugdymas - viena iš prioritetinių progimnazijos sričių, kurios dėka ugdomos kūrybiškumo, pažinimo, socialinės kompetencijos. Smagu, kad galime bendradarbiauti su rajono tinklaveikos mokyklomis, dalintis patirtimi, mokytis vieni iš kitų, pakviesti kurti ir tobulėti drauge. Aukime drauge ne tik pažinime, bet kūrybiškume.

Autorius:
Asta Paulauskienė

Nuotraukos:
Loreta Statkutė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas