Skaitome, rašome ir žaidžiame LIETUVĄ

     Skaitymo ir rašymo gebėjimų, pilietiškumo, kultūrinis ugdymas progimnazijoje vyksta įvairiomis formomis, taikant įvairias metodikas: susitikimai su rašytojais, edukacijos, konkursai, viktorinos, integruotos pamokos ir kt. veiklos. Progimnazijos biblioteka savo veiklomis, integruotomis pamokomis dalyvauja mokinių skaitymo, rašymo ir informacinių komunikacinių technologijų gebėjimų ugdyme.
    Pradinių klasių mokiniams vasario ir kovo mėnesiais bibliotekoje vyksta garsinio ir individualaus skaitymo  pamokos  „Skaitome Lietuvą“. Gedimino g. 38 bibliotekoje mokiniams parengta knygų apie Lietuvą paroda. Pamokų metu mokiniai skaito, ieško atsakymų į mokytojų pateiktus klausimus, sprendžia kryžiažodžius apie Lietuvą. Pirmokus vasario mėnesį bibliotekininkė Rasa Rimkuvienė pakvietė į bibliotekos veiklą „Pirmokai skaito, rašo, žaidžia Lietuvą“. Ji vyksta netradicinėje aplinkoje: 1e klasės mokiniai kartu su mokytoja šioje veikloje pirmą kartą apsilankė progimnazijos kupole. 1a, 1b, 1c, ir 1d klasės su mokytojomis rinkosi Gedimino g. 38 bibliotekoje. Mokiniai šiose veiklose mokosi dirbti ne tik individualiai, bet  komandose. Tai dar vienas būdas ugdyti komandinio darbo gebėjimus. Jie prisiminė ir sužinojo, kokias Lietuvos valstybines šventes mes minime ir švenčiame, kokie yra valstybės simboliai, kada, kur ir kaip  giedamas Lietuvos himnas. Atliko užduotį, kurioje reikėjo iš duotų kortelių sudėlioti žymių Lietuvos vietų pavadinimus, nuotraukas ir miestus.
     3e klasės mokiniai kartu su mokytoja Judita Ražanaite prisijungė prie pilietiškumo ugdymo iniciatyvos. Dalyvavo bibliotekos edukacinėje veikloje „Trispalvio skirtuko pynimas“. Mokiniai dalyvavo praktinėse veiklose: pynė trispalves pynutes, dėliojo Tautišką giesmę, bei žiniomis ir budrumu rungėsi kahoot viktorinoje „Aš esu lietuvis“.
    Veiklose neapsieiname ir be išmaniųjų technologijų: planšečių, SAMRT lentų. Dirbant komandoje svarbu, kad kiekvienas mokinys savo žiniomis ir gebėjimais gali prisidėti individualiai: vienas geriau skaito, kitas greičiau rašo, trečias išmanesnis technologijose. Taip mokiniai teikia pagalbą vienas kitam. O daugiausiai emocijų kyla varžantis, bet ne jėgomis, o žiniomis. Teigiamų žinių ir rezultatų džiaugsmas mokiniams ir mums mokytojams yra pats svarbiausias. Laimėti nori visi, bet iki laimėjimo reikia skaityti, rašyti, domėtis, norėti ir siekti.
        Vaizdinė veiklų medžiaga

Autorius:
Rasa Rimkuvienė

Nuotraukos:
Rasa Rimkuvienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos