Kultūrinis ugdymas - vienas iš TŪM prioritetų

      Sausio - balandžio mėnesiais Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos mokytojos ir bibliotekos darbuotojos dalyvavo TŪM projekto kvalifikacijos tobulinimo programos cikle „Mokymo(si) proceso integralumas mokinių kultūrinei kompetencijai ugdyti“. Mokymų trukmė 60 akad. val., vyko skirtinguose miestuose (Druskininkuose, Vilniuje, Klaipėdoje, Rumšiškėse). Mokymų metu patirtimi dalijosi skirtingų sričių specialistai: muzikai, teatro aktoriai, režisieriai, skirtingi menų pedagogikos lektoriai. 
     Stažuočių metu pristatyti skirtingi kultūrinės kompetencijos tobulinimo būdai, metodai ir priemonės, kaip sužadinti mokinių smalsumą. Šių mokymų metu buvo pristatyta ne tik teorinė informacija apie kultūrinę kompetenciją, jos raišką ir pritaikymą dalykinėse pamokose, bet ir buvome patys įtraukti į įvairias veiklas, kurios padėjo suvokti ,,nereikalingų dalykų" naudą. Iš kiekvienos praktinės veiklos išsinešėme mums priimtiniausią, labiausiai artimą būdą, skirtą kultūrinės kompetencijos tobulinimui.
     Vieni iš metodų: Emocinės išraiškos metodas (EIM), vizualinio mąstymo strategija. Pritaikant EIM mes, Vaclovo Giržado progimnazijos komanda, atlikome namų darbus ir įgyvendinome projektą “Simboliai tautinėje juostoje”. Projektą pristatėme Kaišiadorių rajono mokyklų darbuotojams, kurie kartu dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo programoje. 
    Dalyvavimą šiuose mokymuose vertiname kaip nuostabų kultūrinį patyrimą, kadangi kultūra buvo juntama visur - organizatoriai, lektoriai, visos aplinkos, kuriose teko būti ir netgi dauguma mokymų dalyvių spinduliavo kultūra ir kūrė nuostabią atmosferą.  Džiaugiamės dalyvavusios šiame projekte ir tikimės, kad visas įgytas žinias pritaikysime dirbant, o su kolegomis pasidalinsime gerąja praktika. Tikimės, jog tai ne kelio pabaiga, o tik gražios tinklaveikos tarp rajono mokyklų pradžia!

Autorius:
Ieva Stankutė, Martyna Horbačiauskienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos