Žalioji palangė

     Atkeliavęs pavasaris mums priminė apie pavasarinius darbus ir sėją. Į sodinimo darbus svarbu įtraukti ir vaikus, kad pamatytų, kaip bunda gamta. Gamta - tai natūrali aplinka, kurioje galima sužadinti vaikų smalsumą ir susidomėjimą, įtraukti į įvairias veiklas: stebėjimą, tyrimą, eksperimentavimą. Toliau tęsiama ikimokyklinio - priešmokyklinio ugdymo projektinė veikla „Mažojo gamtininko kelionė“, o balandžio mėnesio tema - „Žalioji palangė“.
     Mokytojos Danguolė, Živilė ir Lijana su ugdytiniais augino daržą ant palangės. Prieš įkurdami „Žaliąją palangę“, vaikai domėjosi augalais: susipažino su pagrindinėmis augalo dalimis, sužinojo svarbiausias augalų dygimo ir augimo sąlygas. Vaikams buvo smalsu pamatyti augalo gyvenimo ciklą. Jie smalsiai ir aktyviai įsijungė į veiklas. Juk svarbu patiems pačiupinėti, suprasti ir išmatuoti. Vaikai sėjo įvairių daržovių sėklas. Laistydami augalus, stebėdami, tyrinėdami jų dygimą ir augimą, vaikai pastebėjo, kad augalai pasodinti vienu metu, sudygsta ir auga skirtingai. Augdami labiau linksta į šviesos pusę, nepalaisčius vysta, kad augalams dygti ir sužaliuoti ne visada reikalinga žemė. Tyrinėjo ir stebėjo, kaip iš sėklos išauga augalas, sekė jų augimo tarpsnius. Sužinojo, kad augalams būtina šviesa, šiluma, vanduo ir oras, kad augalai skiriasi savo lapų forma, spalva, dydžiu. Projekto metu buvo siekiama skatinti vaikų kūrybiškumą, atsakingumą, domėjimąsi augalais, stebint ir pažįstant pagrindines augalų augimo ir vystymosi sąlygas. Džiugu, jog augalų auginimas leido vaikams pajusti ryšį su gamta, padėjo pažinti ir suprasti pasaulį - jį stebint, tyrinėjant, suteikė daug teigiamų emocijų.
Vaizdo įrašo „Žalioji palangė“ nuoroda https://youtu.be/ah_2tr2KddA
PUG mokytoja Živilė Gibaitė-Matiukienė
Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos