Būsimieji mokslininkai

Rūkas išsisklaido ir iš jo išnyra keistu kombinezonu pasidabinusi žmogysta. Ant stalo indai, indeliai, buteliukai, įvairūs nematyti vamzdžiai ir dar bala žino kas. Kas čia vyksta? Ogi mobili „Mokslininko laboratorija“ atbildėjo šią apniukusią spalio 19 d. į Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnaziją ir pakvietė į atradimų pasaulį pasinerti 3e, 4a ir 4b klasės mokinius ir jų mokytojas.
     Bandymai ir eksperimentai, sugretinti su pasakų ir super herojų personažais puikiai nuteikė mokinius ir, lyg ir kalbėdami apie linksmus dalykus, kartu susipažinome su cheminėmis medžiagomis, stebėjome jų reakcijas ir pasikeitimus keičiantis sąlygoms. Atlikome bandymus su skystu azotu, stebėjome, kaip jis veikia daiktus, ir kas atsitinka, jei pabandome jo užpilti ant rankos. Baisu? Šiek tiek. Ogi pasirodo, kad jis taip greitai išsisklaido ore, kad mes jo beveik nepajuntame. Analizavome fizikos reiškinius: kaip susidaro rūkas, kas vyksta staiga sušaldžius pripūstą balioną ar skystą azotą supylus į vandenį. Bandėme pripūsti milžinišką balioną ir, netgi kaip Haris Poteris, užvalgę stebuklingų kukurūzų, alsavome tikrais dūmais.
     Bandymai, eksperimentai, stebėjimai žadina smalsumą, norą domėtis, atrasti naujus dalykus, augina motyvaciją mokytis, skatina pažinti. Net ir nepavykę eksperimentai pamoko mus, kad niekada nereikia nuleisti rankų. Juk ir didieji mokslininkai savo išradimus išrado tikrai ne iš pirmo karto, o jų bandymai, toli gražu, ne visi buvo sėkmingi.
     Tikimės, kad mokiniai ne tik šioje „Mokslininko laboratorijoje“, bet ir klasėse ar namuose su tėveliais toliau domėsis STEAM veiklomis, kels hipotezes, ieškos sprendimų ir džiaugsis atradimais. O kas ten žino, gal užaugs net tikrais mokslininkais.
                                                                     Pradinio ugdymo mokytoja Asta Paulauskienė