• P1014177.JPG

APIE PROGIMNAZIJĄ

VEIKLA

l

Į ekskursiją po pietryčių Lietuvos kraštą 7b, 7e ir 5b klasių mokiniai ankstų birželio trečios rytą išvyko link Vilniaus su mokytojomis Rita Medvedeviene, Rasa Vilimiene ir Lina Babenskiene. Pravažiavę Vilnių, prie Baltarusijos sienos aplankėme Medininkų memorialą, pagerbėme prieš 28 metus tarnyboje žuvusius septynis Lietuvos pareigūnus, apžiūrėjome istorinį muitininkų vagonėlį. Vėliau aplankėme istorinę XIV amžiaus pradžioje pastatytą gynybinę, aptvertinę Medininkų pilį, pasižvalgėme po senus istorinius eksponatus, kurie yra saugomi pilies viduje, klausėme gidų pasakojimų.

Medininkai yra sena gyvenvietė. Netoli miestelio atstatyta Medininkų pilis – architektūros ir istorijos paminklas. Tai seniausia gardinio tipo pilis Baltijos šalyse, vienas iš svarbiausių gynybos nuo kryžiuočių ir totorių puolimų punktas. Su Medininkų pilimi yra susiję labai daug vardų, garsių Lietuvos ir Lenkijos istorijoje. Pasak istorikų, kadaise čia būta Lietuvos centro. Visai neseniai išlikusiame restauruotame pilies bokšte įkurtas muziejus, kuris skirtas pilies bei šio krašto istorijai atspindėti.
  Keliaudami sustojome prie aukščiausių Lietuvoje Aukštojo ir Juozapinės kalvų, pravažiavome miestelį Turgeliai ir atsidūrėme Paulavos, dar kitaip vadinamoje Pavlavo, respublikoje, pasivaikščiojome po jos įspūdingus griuvėsius. Paulavos respublika gyvavo nuo 1769 iki 1795 metų, kuomet ją savo dvare įkūrė Povilas Ksaveras Bžostovskis, kurią sudarė Merkinės dvaras, sujungtas su Turgelių palivarku, valdė prezidentas (pats dvaro savininkas) ir valstiečių seimas.
  Vėliau atvykome į Jašiūnus, kur aplankėme Jašiūnų Balinskių neseniai restauruotus dvaro rūmus, skirtus pasigrožėti ir panirti į dvarų istoriją. Taip pat pasivaikščiojome po rūmų parką, kuriame iki šiol išlikęs auga raudonasis ąžuolas. Grįžę į autobusą nuvažiavome prie Balinkskių mokslininkų giminės kapinaičių.
  Jašiūnų vietovės apylinkės minimos nuo XIVa. kryžiuočių kronikose: tai buvo viena iš lietuvių sustojimo vietų, keliaujant iš Vilniaus link Merkio – Nemuno vandens kelio ar kelyje į Lydą. Nuo 1402 metų kelis šimtmečius Jašiūnai priklausė didikams Radviloms. Na ir ekskursijos pabaigoje, lydimi žydinčių vasarinių lubinų, atvykome į Provansu kvepiantį „Levandų uostą“. Sužinojome jo sukūrimo idėją ir istoriją, vaišinomės levendų žagarėliais ir levandų gėrimu. Kerintis levandų kvapas atgaivino ir pripildė mūsų plaučius nematytos Prancūzijos egzotika. Levandų uoste žydi apie 3000 levandų krūmelių, taip pat gausiai žydi šeimininkų sodintos rugiagėlės.
  Ačiū mus lydėjusioms mokytojoms ir gidei už nuostabų pasinėrimą į istoriją ir lietuviško levandų lauko kvapus, mes daug sužinojome, išmokome, patyrėme ir pasidžiaugėme.
                                                                                                                      8a klasės mokinė Livija Guščiūtė

niekorimto logo 1534752255p

smm     Kaišiadorių rajono savivaldybė     logo

Augu pats

lms     LITNET mokykloms     Mukis     NEC      Draugiškas internetas   Eco Schools logo 100